22.11.10

Karen Elson - The Ghost Who Walks


Bloğa müzikle ilgili birşey eklemek gibi bir niyetim hiç yoktu aslında. Ama bir yolculuk için dinleyecek müzik ararken tesadüfen rastladığım bu albüm çok etkiledi beni. Uzun zamandır bir albümü tamamen tüm şarkılarıyla bu kadar çok arka arkaya, hiç sıkılmadan dinlememiştim (sanırım Amy Winehouse'dan beri) 
Hal böyle olup, bu kadar etkilenince bloğa da bir iki kelam yazsam ne güzel olur dedim. 
Aslında anlamam hiç müzikten ben, öyle hoşuma giden birşeyler denk gelince dinlerim sadece. O yüzden Karen Elson'ın şarkılarıyla ilgili yorum yapmam da pek zor açıkçası. 
Albümün en güzel şarkısı albümle aynı adı taşıyan parça 'The Ghost Who Walks' bence. Sanki parça Nancy Sinatra havası taşıyor gibi geldi bana, aradaki org tınıları da The Doors'u hatırlattı. Çok orjinal, çok sağlam bir parça. Albümün ikinci parçası 'The Truth is in the Dirt' de en güzel parçalarından biri. 

 Şarkılardan bu kadar etkilenince acaba kimdir, nedir diyip google'da şöyle bir arama yapınca 'amanın nasıl yani?' gibi bir şok olma etkisine kapıldım. Şoktan çıkıp biraz kendime gelince, fotoğraflara şöyle bir bakıp, yorumları okuyunca girdiğim şok gittikçe büyüdü. Ya ben bu hanım kızımızı öyle uzaklarda biryerlerde bir taşrada kendi halinde müzik yapan bir kızcağız sanmıştım. Meğersem kendileri ünlü mü ünlü, Versace'lere, Chanel'lere poz veren, kızıl saçlı, afet mi afet bir top modelmiş. Sesi de güzel, kendisi de güzel her insandan nefret ettiğim gibi Karen Elson'dan nefret edemedim ben maalesef, şarkıları o kadar güzel. Karen Elson böyle büyük bir top model iken de müzikle ilgileniyormuş aslında kendi kendine, 2005 yılında White Stripes'ın Blue Orchid videosu için kamera karşına geçtiğinde grubun Jack White'ına gönlünü kaptırmış, aynı yıl evlenmişler, hatta şu anda 2 çocukları varmış. Bu tadından yenmez kaliteli albümünprodüktörlüğünü de Jack Whiteyapmış. 
Karen Elson'un my space sayfası için buraya tıklayabilirsiniz.




Hiç yorum yok: