2.10.10

Robert Capa'nın Hayat Hikayesi (3.bölüm)

3.Bölüm: Gerda aşkı, İsim Değiştirme


Bu bölümde anlatılanlar:

Andre bu yıllarda tesadüfen Gerda Pohorylle isimli Alman göçmeni bir kız ile tanıştı. Zeki, neşeli, zevkli ve özgür bir kişiliği vardı. Andre genç kıza çarpıldı. Çok geçmeden birbirlerinden hoşlanmaya başladılar. Gerda Andre’nin saından kıyafetine tüm tarzını değiştirdi. Andre de Gerda’ya fotoğrafçılığı öğretti. Her ikisi de solculuğa kendilerini adamış insanlar olarak fotoğrafın antifaşist gayeye önemli bir katkısı olacağına inandılar. Andre Gerda’ya duyduğu aşkı Kertesz’e yazdığı bir mektupta şöyle ifade ediyordu: "Hayatımda hiç bu kadar mutlu olmamıştım! Artık Gerda 'yla beni sadece kazma kürek ayırabilir."

Andre fotoğraf ve hikayelerini Fransız editörlere satmakta zorlanıyordu. Gerda’yla bir plan yaptılar. ROBERT CAPA adında zengin ve başarılı, Amerikan, hayali bir fotoğrafçı yaratmaya karar verdiler. Andre fotoğraf çekiyor, Gerda da bunları ünlü Robert Capa çekti diyerek yüksek fiyatlardan satmaya çalışıyordu. Planları işe yaramıştı, Robert Capa adı yavaş yavaş ün kazanmaya başladı.

Peki neden Robert Capa adını seçmişti? Bir sinema hayranı olan Andre, Camille filmiyle ünlenen Robert tAylor isimli aktörü, ‘Platinium Blonde’ ve ‘It Happened One Night’ filmleriyle tanınan oscarlı yönetmen Frank Capra’yı çok seviyordu. Bu isimlerin ona şans getireceğine inandı. Annesine bir mektubunda şöyle yazmıştı: "Şimdi yeni bir ad altında çalışıyorum. Adım artık Robert Capa. Yeniden doğdum diyebilirim ama bu kez kimseye herhengi bir ıstırap yaşatmadım."

Hiç yorum yok: